Основні завдання для створення умов щодо запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у навчальних закладах III-IV рівнів акредитації
Однією із передумов входження України до єдиного
європейського та світового освітнього простору є впровадження в систему вищої
освіти України основних ідей сформульованих Болонською декларацією 1999 року.
Болонський процес спрямований на формування єдиного
відкритого європейського простору у сфері освіти, впровадження кредитних
технологій на базі європейської системи трансферу кредитів, стимулювання
мобільності і створення умов для вільного пересування студентів, викладачів,
науковців в межах європейського регіону, спрощення процедури визначення
кваліфікацій, що сприятиме працевлаштуванню випускників і студентів на
європейському ринку праці. У зв’язку з проголошенням Україною про свій намір
приєднатися до Європейського Союзу система вищої освіти потребує докорінного
реформування.
Болонський процес в Україні офіційно розпочався 19 травня
2005 року з підписанням декларації на Бергенській конференції.
Передбачається,
що освіта в Україні повністю буде адаптована до вимог та принципів Болонського
процесу до 2010 року.
· Для досягнення даної мети слід здійснити такі
кроки:
· удосконалити двоступеневу структуру вищої
освіти;
· визначити чіткі критерії градації дипломів,
ступенів та кваліфікацій;
· ввести єдину систему кредитних одиниць і
додатка до диплома;
· запозичити європейську практику організації
акредитації та контролю якості освіти;
· дотримуватися європейських стандартів якості;
· забезпечити мобільність студентів, викладачів
і дослідників;
· належним чином організувати самоврядування в
системі вищої освіти та науки.
Визначено
також основні площини, які потребують реформування та модернізації.
Перспективи
для України
Передусім це
нові можливості, пов'язані з перспективою входження до загальноєвропейського
освітнього простору, а саме:
· визнання українських дипломів на міжнародному
рівні;
· більша мобільність в європросторі для
студентів та викладачів;
· спільні освітні та пошукові проекти з
європейськими університетами;
· конкурентоспроможність на європейському і
світовому ринку праці.
- кредитно-модульна
система організації навчального процесу - це модель організації навчального
процесу, яка грунтується на поєднанні модульних технологій навчання та
залікових освітніх одиниць (залікових кредитів);
- заліковий
кредит - це одиниця виміру навчального навантаження необхідного для засвоєння
змістових модулів або блоку змістових модулів;
- модуль -
це задокументована завершена частина освітньо-професійної програми (навчальної
дисципліни, практики, державної атестації), що реалізується відповідними формами
навчального процесу;
- змістовий
модуль - це система навчальних елементів, що поєднана за ознакою відповідності
певному навчальному об'єктові.
Метою
впровадження КМСОНП є підвищення якості вищої освіти фахівців і забезпечення на
цій основі конкурентоспроможності випускників та престижу української вищої
освіти у світовому освітньому просторі.
Основними
завданнями КМСОНП є:
- адаптація
ідей ECTS до системи вищої освіти України для забезпечення мобільності
студентів у процесі навчання та гнучкості підготовки фахівців, враховуючи
швидкозмінні вимоги національного та міжнародного ринків праці;
-
забезпечення можливості навчання студентові за індивідуальною варіативною
частиною освітньо-професійної програми, що сформована за вимогами замовників та
побажаннями студента і сприяє його саморозвитку і відповідно підготовці до
життя у вільному демократичному суспільстві;
-
стимулювання учасників навчального процесу з метою досягнення високої якості
вищої освіти;
-
унормування порядку надання можливості студенту отримання професійних
кваліфікацій відповідно до ринку праці.
Для впровадження КМСОНП вищий навчальний заклад
повинен мати три основних елемента ECTS:
-
інформаційний пакет - загальна інформація про університет, назва напрямів, спеціальностей, спеціалізацій спеціальностей, анотації (змістові модулі) із
зазначенням обов'язкових та вибіркових курсів, методики і технології
викладання, залікові кредити, форми та умови проведення контрольних заходів,
система оцінювання якості освіти тощо;
- договір
про навчання між студентом і вищим навчальним закладом (напрям,
освітньо-кваліфікаційний рівень, порядок і джерела фінансування, порядок
розрахунків);
- академічна
довідка оцінювання знань, що засвідчує досягнення студента в системі кредитів і
за шкалою успішності на індивідуальному рівні та за системою ECTS.
Я настільки вдячний Elegantloanfirm за те, що ви допомогли мені отримати кредит у розмірі 600 000,00 доларів США за допомогою кредитного працівника Расса Гаррі, що я вам вічно вдячний. Моє життя перевернулося, мої фінанси влаштувалися, я зараз володію бізнесом, який я використовую для піклування про потреби моїх сімей. Я так вам вдячний, містере Русс, і Бог вас благословить. Ви можете зв’язатися з ними за фінансовою допомогою електронною поштою: Elegantloanfirm@hotmail.com для отримання фінансової допомоги.
ОтветитьУдалить